Sigma inleder samarbete med amerikanska Bamboo Solutions

Sigma inleder samarbete med amerikanska Bamboo Solutions. Sigma har slutit ett samarbetsavtal med det amerikanska IT-bolaget Bamboo Solutions. Avtalet innebär att dotterbolaget Sigma nBiT blir Bamboos partner inom informationshantering i Europa samtidigt som Sigmabolaget tar ett steg in på den amerikanska marknaden. Sigma nBiT ska tillsammans med Bamboo utveckla och marknadsföra programvaran Info.trak på den globala marknaden. Info.trak är en programvara för informations- och dokumenthantering som kan konfigureras för att passa en rad olika verksamhetsområden. Främst är det en flexibel IT-lösning för tillverkningsindustrin. -Vi ser fram emot samarbetet, som skapar en öppning för Sigma på den amerikanska marknaden, säger Göte Berntsson, v VD i Sigma nBiT. Likaledes positiv är Bamboos VD Matthew Artibee, som menar att Bamboo genom avtalet med Sigma nBiT får en bättre förståelse för de internationella affärssystem som bäst implementeras med Info.trak. Bamboo Solutions, som utvecklat Info.trak, får genom samarbetet möjlighet att bygga ut och anpassa programvaran till fler applikationssystem. På grund av Sigma nBiTs erfarenhet och kompetens inom programvaruutveckling kan Bamboo Solutions erbjuda en helhetslösning som innefattar såväl integrering som support. Sigma nBiT blir Bamboos partner i Europa men ska också arbeta med utvecklingen Info.trak t ex genom anpassning till europeisk standard. Genom avtalet får Sigma fullständig tillgång till programvaran. Ansvaret för mjukvaruutvecklingen kommer att delas mellan Sigma och Bamboo, som tillsammans ska utveckla och marknadsföra programvaran på den globala marknaden. Bamboo Solutions är en affärsenhet inom VIDAR Systems Corporation, och har sitt huvudkontor i Herndon, Virginia, USA. Sigma nBiT är ett ledande IT-konsultföretag inom programvaruutveckling. Företaget utvecklar, implementerar och förvaltar administrativa system, tekniska plattformar samt interna och externa infrastrukturer. Sigmakoncernen är en ledande leverantör av konsulttjänster inom informations- teknologi och industriell teknologi. Koncernen, som är Stockholmsbörsens tredje största IT-konsultföretag, har ett nät av kundnära dotterbolag och över 2 000 medarbetare. För ytterligare information kontakta Göte Berntsson, v VD Sigma nBiT, tel 031-725 47 02, 0709-89 82 78 Matthew Artibee, VD Bamboo Solutions, tel +1-800-471-7226, +1-703-471-7070 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/03/19991103BIT00040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/03/19991103BIT00040/bit0002.pdf