Sigma inleder strategiskt samarbete med Next-Move

- blir en av Nordens ledande leverantörer av lösningar inom Movex/M3

Sigma och danska Next-Move har inlett ett strategiskt samarbete som syftar till att utöka erbjudandet inom kvalificerade lösningar för Movex/M3 på både den svenska och den danska marknaden. Tillsamman blir de båda bolagen en av Nordens ledande leverantörer av lösningar inom Movex/M3 både vad gäller servicenivå och leverenskapacitet.

Sigma och Next-Move A/S är två av Lawsons största partners i Norden och har en erkänt hög leveranskvalité inom området. Genom samarbetet säkras kvalitén ytterligare och ger kunderna i Sverige och Danmark tillgång till M3/Movex kompetens i världsklass. Tillsammans har de två bolagen 60 Movex/M3 konsulter och täcker hela Lawsons produktportfölj inom Movex/M3.

” Vi känner Sigma sen flera år och har bra erfarenheter av samarbete. Detta gjorde valet enkelt när vi skulle välja samarbetspartner i Sverige. Vi glädjer oss åt att fördjupat detta samarbete som är till gagn för oss båda och inte minst våra många kunder” berättar Styrelseordförande Jan Povelsen, Next-Move A/S.

” Ett hundraprocentigt kundfokus gör att vi behöver samarbetspartners för att kunna utveckla vår leveranskapacitet och servicenivå. Vi gör aldrig avkall på vårt kvalitetstänkande och vi arbetar mycket med åtagande vilket ställer stora krav på våra samarbetspartners. Next-Move motsvarar alla våra förväntningar och vi ser fram emot ett fördjupat samarbete” säger Anders Thern, VD Sigma for M.

För ytterligare information, kontakta:
• Anders Thern, VD Sigma for M AB. Tel +46 703 79 14 06
E-mail: anders.thern@sigma.se