Sigma inleder trådlöst samarbete med amerikanskt IT-företag

Sigma har slutit ett samarbetsavtal med det amerikanska IT-bolaget Bamboo Solutions inom WAP-teknologi.

– Detta är Sigmas första trådlösa uppdrag på den amerikanska marknaden men inte det sista, säger Tomas Eliasson, chef Sigma wirelessunlimited™. Arbete och kommunikation är inte längre platsbundet. Med hjälp av handdatorer och mobiltelefoner kommer medarbetare, bl a inom tillverkningsindustrin, att kunna ha kontinuerlig kontroll över produktionen och ständig tillgång till betydelsefull information, utan att vara bundna till sina datorer och arbetsplatser. – Sigma inledde redan förra året ett samarbete med Bamboo säger Patrik Strandéus, vice VD Sigma Exallon Systems. Nu bygger vi vidare på det samarbetet genom att hjälpa Bamboo med den trådlösa utvecklingen av deras programvara Info.trak. Bamboos programvara Info.trak är en programvara för informations- och dokumenthantering och fungerar som en samlingsplats för en fabriks hela informationsflöde. När systemet nu byggs ut och integreras med WAP-teknik kommer all information att bli tillgänglig även med trådlösa hjälpmedel. Chefer på alla nivåer har alltid tillgång till aktuell information var de än befinner sig. Sigma har arbetat med WAP-teknik i ett par år. Målsättningen är främst att bli ett av Europas ledande konsultföretag inom wireless. Genom avtalet med Bamboo har Sigma nu tagit steget in också på den amerikanska marknaden. Bamboo Solutions är en affärsenhet inom VIDAR Systems Corporation, och har sitt huvudkontor i Herndon, Virginia, USA. (www.bamboosolutions.com) Sigma är en ledande leverantör av konsulttjänster inom affärsområdena e-solutions, embedded solutions och engineering solutions. Koncernen, som har över 2000 medarbetare i sju länder, fokuserar på lösningar för interaktion, innovation och integration. Sigmas ledstjärna är att stärka våra kunders konkurrenskraft och varumärken. (www.sigma.se) För ytterligare information kontakta • Tomas Eliasson, chef Sigma wirelessunlimited™, tel 040-24 99 00, 0709-89 83 61 • Patrik Strandéus, v VD Sigma Exallon Systems, tel 040-24 99 16, 0709-89 83 16 • Matthew J Artibee, Business Line Director Bamboo Solutions, tel +1-703-925-2372 • Claire F Stock, Director Marketing Communications, tel +1-703-471-7327