Sigma koordinerar utbyggnad av ny läkemedelsfabrik till Pharmacia & Upjohn

Pharmacia & Upjohn meddelade 97-08-21 att man kommer att investera i en ny fabrik för tillverkning av färdigfyllda sprutor med tillväxthormonet Genotropin. Fabriken kommer att byggas i Uppsala och beräknas kosta 700 Mkr och färdigställs år 2001.

Sigma har sedan ett år varit engagerad i förprojekteringen och har utfört analyser av kostnader, teknik och projektuppbyggnad. Sigma har även byggt upp modeller för tids- och kostnadskontroller. Sigma kommer under projektets fortskridande att vara engagerade i tids- resurs- och kostnadskontroller samt svara för samordningen av projekteringen för processfunktionerna och koordineringen mellan process och byggenomförandet. För ytterligare information kontakta: Lars Andersson, VD, Sigma Industrial Project AB tel 0480 - 150 40, 070 - 560 75 42.