Sigma launches new website for Myresjöhus

Sigma lanserar ny webbplats för Myresjöhus Sigma har utvecklat och designat Myresjöhus nya webbplats, www.myresjohus.se. Hela hussortimentet finns tillgängligt på webbplatsen och besökare kan bland annat själva styra vidvinkelfoton och se 3D- filmer för att snabbt få en god uppfattning om utbudet. - För oss har hemsidan haft högsta prioritet då många kommer i kontakt med oss första gången via www.myresjohus.se eller löpande söker mer information via nätet. Vi la stor vikt vid teknisk lösning, specifikation och val av leverantör och är mycket nöjda med att valet till slut blev Sigma, säger Michael Kullberg försäljningschef vid Myresjöhus. Vid utvecklingen av den nya webbplatsen har stor vikt lagts vid att kartlägga och tillgodose besökarnas krav på hur de vill hitta på webbplatsen. Målet har varit att besökaren aldrig ska behöva mer än tre klick för att hitta rätt information. Hela hussortimentet, med vidvinkel- foton, 3D-filmer och tydliga skisser finns tillgängligt på webbplatsen och besökare kan direkt beställa kataloger med de hus som verkar intressanta. På webbplatsen finns också möjlighet att se var alla visningsvillor finns, när husvisningarna är, vilka tomter som är till salu och var närmaste lokalkontor ligger. - Samarbetet mellan Sigma och Myresjöhus har resulterat i en mycket bra lösning med starkt fokus på att leverera nytta och känsla av trygghet till potentiella husköpare. Vi har vridit och vänt på allt för att hela tiden betrakta det vi skapat från kundens synvinkel, säger Jackie Arlbring, VD för Sigma eHandel. Myresjöhuskoncernen, med varumärkena Myresjöhus och SmålandsVillan, är en modern industriell företagsgrupp som har sitt säte i hjärtat av Småland. Myresjöhuskoncernen är förmodligen Sveriges äldsta husleverantör, som byggt mer än 80.000 hus sedan starten. Företagsgruppen ingår som helägt dotterbolag i Skanska. Sigma levererar IT-lösningar och konsulttjänster till utvecklingsintensiva kunder. Verksamheten utgår ifrån entreprenörsdrivna, nischade dotterbolag, vilka organiseras i affärsområdena Business Solutions, IT Solutions och Information Solutions. Koncernen har cirka 750 medarbetare i Sverige, Danmark, Finland och Schweiz. Sigma är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. www.sigma.se För ytterligare information, kontakta: · Jackie Arlbring, VD Sigma eHandel, tel 0703-79 15 81 · Michael Kullberg, Försäljningschef Myresjöhus, tel 0706-44 31 82 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/26/20031126BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/26/20031126BIT00260/wkr0002.pdf