Sigma och Microsoft stärker sitt strategiska samarbete och partnerskap

Sigma  stärker sitt strategiska samarbete med Microsoft och tillsätter Mikael Kvist som Microsoft Alliance Manager.  Mikael,  som har ett tidigare mångårigt förflutet på  Microsoft, kommer att fungera som länk mellan Sigmas olika affärsområden och Microsoft och målet är att utveckla samarbetet ytterligare. Under 2011 togs flera viktiga steg. Sigma är nu Gold-partner inom Application Integration, VIP-partner inom UC-plattformen Lync och Cloud Accelerate Partner. Under våren 2012 samarbetar Sigma med Microsoft bl a på evenemang som Tech Days och mässan IP EXPO.

”För oss på Sigma är detta ett naturligt steg i vår kundnära strategi att leverera flera och större helhetslösningar. Samarbetet med Microsoft är en mycket viktig del i detta.”, säger Håkan Karlsson, koncernchef Sigma.

”Jag ser med glädje och tillförsikt fram emot att vårt samarbete med Sigma tar ytterligare ett steg. Jag har stor respekt för Sigmas kunnande och har sett många imponerande lösningar från dem.”, säger Per Adolfsson, VD Microsoft Sverige”.

För mer information kontakta:

Peter Lindblom
Tjänsteområdesansvarig Sthlm
peter.lindblom@sigma.se

Sigma är en långsiktig affärspartner där informationsteknologi gör skillnad. Vi är en global aktör med Norden som utgångspunkt. Vi levererar de smartaste lösningarna utifrån kundernas affärsnytta.Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i nio länder. www.sigma.se

Taggar: