Sigma Pleon öppnar regionkontor i Östersund

Sigma Pleon öppnar regionkontor i Östersund Sigma Pleon expanderar och utökar sin verksamhet med nytt regionkontor i Östersund. Fokus kommer i första hand att ligga på helhetsåtaganden inom Application Management, dvs förvaltning, vidareutveckling och support av applikationer. - Etableringen i Östersund ger Sigma Pleon goda möjligheter att med större fokus och tydlighet inrikta Sigma Pleon mot helhetsåtaganden inom flera områden. Bolaget har gedigen IT-kunskap, erfarenhet och vilja att erbjuda kunden det bästa vad avser säkra, långsiktiga och kostnadsbesparande utvecklings- och förvaltningsåtaganden, säger Ingrid Wallner, VD för Sigma Pleon. Sigma Pleon, som ingår i Sigmakoncernen, erbjuder sedan tidigare lösningar inom projektledning, systemutveckling och kompetensutveckling. I Östersund kommer verksamheten främst att vara inriktad på förvaltning, vidareutveckling och support av applikationer. Sigma Pleon finns sedan tidigare i Sundsvall och Gävle. - Samarbetet med övriga Sigmabolag ger oss en solid bas och förutsättningar att åta oss mycket omfattande uppdrag oberoende av var kunden finns, säger Ingrid Wallner. Sigma, som byggs kring ett affärsområde inom tidigare Sigmakoncernen, fokuserar på affärsdrivande, digitala konsulttjänster åt utvecklingsintensiva kunder i en global ekonomi. Tjänsterna utgår från de tre affärsområdena, Business Solutions, IT Solutions och Network & Wireless Solutions. Den nya koncernen har ca 1 300 medarbetare vid 35 nischade dotterbolag i Sverige och sex andra länder (www.sigma.se). Sigma är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information, kontakta: · Ingrid Wallner, VD Sigma Pleon, tel 060-17 00 70, mobil 0706-639 090 · Ulf Norring, regionchef för Sigma Pleon i Östersund, tel 063-12 96 15, mobil 0703-79 21 38 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/18/20011018BIT00260/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/18/20011018BIT00260/bit0001.pdf