Sigma startar digital kommunikationsbyrå i Göteborg: Maverick by Sigma.

Maverick betyder fritt översatt ”utbrytare” och när det gäller Sigmas nystartade digitala kommunikationsbyrå så är det på pricken. Men samtidigt raka motsatsen.

Själva grundtanken med Maverick är vi att med hela Sigma i ryggen ska bidra till att stärka koncernens attraktionskraft. Med kommunikationskunskap inom e-handel, digital pedagogik, webbplatser samt mobila lösningar som specialområden väntar en stor marknad för Maverick by Sigma.

- Vi ser att våra kunder efterfrågar en större bredd av tjänster och här kombinerar vi Sigmas teknik- och Mavericks kommunikationkompetens helt sömlöst. Vi utvecklar vårt erbjudande efter vad våra kunder vill ha, säger regionchef för Sigma Väst Göte Berntsson.

Just denna koppling, möjligheten att med både inneboende och nyvunnen kunskap kunna erbjuda mer övergripande it- och kommunikationslösningar, tror Charlotte Svanström är Maverick by Sigmas stora företräde gentemot renodlade webbyråer. Hon är affärsansvarig och den som tillsammans med byråchef Åse Henell kommer att leda satsningen på Maverick by Sigma i Göteborg , samtliga med lång erfarenhet av både it och kommunikation.

Som en del av ett av Sveriges största it-företag är det lättare att vara kreativ då vi alltid vet vilka kreativa lösningar som fungerar optimalt rent tekniskt. Alla länkar i kedjan är starka och vi jobbar tätt ihop, säger hon.

Åse Henell, som i somras värvades för att leda Sigmas satsning på Maverick by Sigma, pekar också på fördelen med att införa ett marknadstänk i Sigmas allt bredare repertoar.
- Genom Maverick kan vi prata med marknadschefer på marknadschefers vis samtidigt som vi inte konkurrerar med företagens egna reklambyråer eftersom vi inte jobbar med reklam, säger hon.

Maverick by Sigma lanseras i dag på www.sigma.se/maverick.

Byråchef:
Åse Henell 0730-803553
ase.henell@sigma.se

Affärsansvarig:
Charlotte Svanström 0730-315171
charlotte.svanstrom@sigma.se

Regionchef Sigma Väst:
Göte Berntsson 0703-791223

Sigma är en långsiktig affärspartner där informationsteknologi gör skillnad. Vi är en global aktör med Norden som utgångspunkt. Vi levererar de smartaste lösningarna utifrån kundernas affärsnytta.Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i åtta länder. www.sigma.se

Taggar: