Sigma SystemPartner inleder samarbete med AddPro

Sigma SystemPartner inleder samarbete med AddPro Sigma SystemPartner AB har ingått en principöverenskommelse avseende försäljning av Sigma SystemPartners verksamhet inom PC-relaterade produkter och tjänster i Skåne till AddPro AB. Syftet är att skapa ett partnerskap som leder till en gemensam stark position i regionen. Slutförhandlingar mellan parterna pågår avseende försäljning av Sigma SystemPartners verksamhet inom PC-relaterade produkter och tjänster i Skåne. Den nya bolagskonstellationen har för avsikt att teckna samarbetsavtal inom respektive bolags kompetensområde. Man avser att erbjuda en komplett kompetensportfölj av tjänster och produkter inom infrastruktur-, backup-, storage- och Unix-lösningar. - Tillsammans med AddPro blir vi en ledande aktör i regionen när båda parter fokuserar inom sina specialområden. För Sigmas del innebär det en tydligare profil inom backup, storage och Unix-tjänster där vi redan idag är framgångsrika, säger Paul Ström, VD för Sigma SystemPartner AB. AddPro AB har sin fokus inom infrastruktur och levererar unika konsultlösningar samt produkter från branschledande tillverkare. - Vi upplever en stark tillväxt i södra Sverige och noterar att kunderna efterfrågar leverantörer med djup kompetens och hög leveransförmåga. Principöverenskommelsen med Sigma SystemPartner är en offensiv satsning för att möta marknadens krav på stark lokal närvaro, hög kompetens och kapacitet, säger Nicklas Persson, VD för AddPro AB. Sigma SystemPartner har fokus och spetskompetens inom disk-backup- lösningar, serverlösningar, nätverk & kommunikation samt drift/helpdesk. Företaget erbjuder optimerade lösningar baserat på kundföretagets behov och förutsättningar. Bolaget har 48 anställda fördelade på kontoren i Malmö (HK), Växjö och Karlskrona. Omsättningen 2001 uppgick till 130 miljoner SEK. AddPro är en fristående IT-leverantör av infrastruktur, datakommunikation och applikationer. Samarbete med data- och telekommunikationsleverantörer samt satsning på värdeadderande tjänster ger bolaget en stark position på IT-marknaden i södra Sverige. Bolaget har 35 anställda fördelade på kontoren i Malmö (HK), Helsingborg och Göteborg. Omsättningen uppgick 2001 till cirka 100 miljoner SEK med god lönsamhet. Sigma levererar lösningar och konsulttjänster inom IT-området som säkrar kundernas konkurrenskraft. Verksamheten utgår ifrån entreprenörsdrivna, nischade dotterbolag, som utvecklar tjänster och produkter i ett kundnära samarbete. Sigmas erbjudanden organiseras genom affärsområdena Business Solutions, IT Solutions och Network & Wireless Solutions. Koncernen har drygt 1 000 medarbetare vid ett trettiotal dotterbolag i Sverige och tre andra länder. Sigma är noterat på Stockholmsbörsens O- lista. www.sigma.se För ytterligare information, kontakta: · Paul Ström, VD, Sigma SystemPartner AB, mobil 070-379 18 06, paul.strom@sigma.se · Nicklas Persson, VD, AddPro AB, mobil 073-625 75 50, nicklas.persson@addpro.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/28/20020827BIT00790/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/28/20020827BIT00790/wkr0002.pdf