Sigma tecknar avtal med Modul-System

Sigma har tecknat ett avtal med Modul-System gällande byte av affärssystem. Affären innebär att Modul-System väljer att ersätta sitt nuvarande affärssystem Movex med Microsoft Dynamics AX2012 och väljer Sigma som partner. Sigma är först med att flytta Movex-kunder till Microsoft Dynamics AX2012 i Microsofts kampanj.

Modul-System är Europas ledande tillverkare av modulära inredningar för servicebilar. Investeringen i ett nytt affärssystem ligger i linje med Modul-System expansionsplaner då Microsoft Dynamics AX2012 erbjuder en modern och flexibel plattform med funktionalitet för globala verksamheter.

”Vi har valt att ersätta vårt Movex system med ett modernt affärssystem från Microsoft. För denna uppgift har vi valt två starka spelare som kan matcha både våra kortsiktiga och långsiktiga behov både vad gäller affärssystem och implementation. Sigma har visat att de har verksamhetsförståelsen med erfarna konsulter, en beprövad metodik för implementering och en styrka som sträcker sig utanför själva affärssystemet” säger David Mickelsen VD för Modul-System HH.

Detta är den första affären i Microsofts kampanj för att flytta Movex kunder till Microsoft Dynamics AX.

”Det är glädjande att Sigma nu visar vägen med en kund som ser fördelarna med vår nya produkt Microsoft Dynamics AX 2012. Extra tillfredställande är det att Movexkunderna nu nappar på våra attraktiva erbjudanden om licensmigrering. Sigma har gedigen kompetens inom industrin och den nya produkten vilket har resulterat i denna affär” säger Thomas Laine från Microsoft.

”Vi är jätteglada att vi har fått förtroende att leverera och samverka med Modul-System i detta projekt. Modul-System är ett spännande företag och de är väldigt engagerade i detta förändringsarbete” säger Jonas Steffensson VD Sigma Dynamics.

Om Modul-System
Modul-System har huvudkontor och tillverkning i Sverige och har dotterbolag och distributörer i ett 30-tal länder i världen. Modul-System ingår i Lifco koncernen som i sin tur ägs av Carl Bennet AB.

För ytterligare information, kontakta:
Jonas Steffensson, Sigma
Jonas.steffenson@sigma.se

David Mickelson, VD Modul-System
david.mickelson@modul-system.com

Thomas Laine, Dynamics Partner Lead, Microsoft AB
tlaine@microsoft.com
+46 (708) 26 60 02

Informationen är sådan som Sigma AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 mars 2012.

Sigma är en långsiktig affärspartner där informationsteknologi gör skillnad. Vi är en global aktör med Norden som utgångspunkt. Vi levererar de smartaste lösningarna utifrån kundernas affärsnytta.Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i åtta länder. www.sigma.se

Taggar: