Sigma tecknar nytt ramavtal med Telia - prioriterad leverantör år 2001

Sigma har tecknat ett ramavtal med hela Teliakoncernen för år 2001. Avtalet innebär att Sigma är prioriterad leverantör när Telia upphandlar tjänster inom informationssystem och IT.

- Sigma har bred kompetens inom många områden och deras geografiska närvaro är en stor fördel för Telia. Vi har god erfarenhet från flera års samarbete med Sigma och intentionen är att det förnyade ramavtalet ska leda till positiv affärsutveckling för båda parter, säger Lennart Sandberg, avtalsansvarig på Telia AB. Detta är femte året i rad som parterna tecknar ramavtal. - Vårt samarbete med Telia är långsiktigt och volymerna ökar från år till år. Avtalet innefattar tjänster inom affärsprocesser, e-handelslösningar, managementtjänster samt system- och produktutveckling, säger Sune Nilsson, affärsområdeschef e-solutions inom Sigma, och efter Sigmas delning i tre fokuserade börsbolag, VD i det nya Sigma AB. Det nya ramavtalet omfattar samtliga bolag i Telia, som har möjlighet att anlita alla dotterbolag i Sigmakoncernen. Främst är det Sigmas affärsområden e-solutions och embedded solutions som berörs. Michael Krantz är kundansvarig för Telia vid Sigma: - Samarbetet med Telia präglas av Sigmas tre hörnstenar; kvalitet, resultat och tillväxt. Vi har haft ett väl fungerande utbyte med Telia och det förnyade ramavtalet innebär en ytterligare fördjupning av vårt samarbete. Sigma är en ledande leverantör av konsulttjänster inom affärsområdena e-solutions, embedded solutions och engineering solutions. De tre affärsområdena beräknas före sommaren 2001 att börsnoteras som tre självständiga bolag. Koncernen, som har drygt 3.000 medarbetare i tretton länder, fokuserar på lösningar för interaktion, innovation och integration. Sigmas ledstjärna är att stärka sina kunders konkurrenskraft och varumärken (www.sigma.se). .................................................. För ytterligare information, kontakta: • Sune Nilsson, affärsområdeschef Sigma e-solutions, tel 031-725 47 02, mobiltel 0703- 79 15 28 • Michael Krantz, ansvarig Sigma vid kundrelationer med Telia, tel 08-598 556 00, mobiltel 0703-79 05 61 • Lennart Sandberg, avtalsansvarig på Telia AB, tel 08-713 80 15, mobiltel 070-556 26 81