Sigma tecknar omfattande ramavtal med Scania

Sigma tecknar omfattande ramavtal med Scania Sigma har tecknat ramavtal med Scania gällande Sigmas samlade utbud av konsulttjänster. Avtalet gäller tills vidare. - Scania är en ny och strategisk kund för Sigma. Att Sigma nu blir en av ett fåtal "preferred suppliers" är ytterligare ett bevis på vårt goda renommé och att våra tjänster och koncept efterfrågas. Avtalet innebär också att vår position inom fordonsindustrin ytterligare stärks, säger Michael Krantz, försäljningschef för Sigma. Avtalet gäller tills vidare och omfattar Sigmas samlade utbud av konsulttjänster. Där ingår bland annat systemutveckling och integration, mobila lösningar, tjänster kring informationshantering, affärsutveckling och strategi, projektledning och systemförvaltning. Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. Med 28 300 anställda och produktion i Europa och Latinamerika är Scania en av branschens mest lönsamma tillverkare. Under 2001 blev faktureringen 53 miljarder kronor och resultatet efter finansnetto 1,5 miljarder kronor. Försäljning sker på ett 100-tal marknader och cirka 95 procent av Scanias fordon säljs utanför Sverige. Sigma levererar lösningar och konsulttjänster inom IT-området som säkrar kundernas konkurrenskraft. Verksamheten utgår ifrån entreprenörsdrivna, nischade dotterbolag, som utvecklar tjänster och produkter i ett kundnära samarbete. Sigmas erbjudanden organiseras genom affärsområdena Business Solutions, IT Solutions och Network & Wireless Solutions. Koncernen har drygt 1 000 medarbetare vid ett trettiotal dotterbolag i Sverige och tre andra länder. Sigma är noterat på Stockholmsbörsens O- lista. www.sigma.se För ytterligare information, kontakta: · Michael Krantz, försäljningschef, Sigma, mobil 0703-791224 · Hasse Kristoffersson, kundansvarig, Sigma, mobil 0703-548238 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/22/20020821BIT01370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/22/20020821BIT01370/wkr0002.pdf