Sigma tecknar ramavtal med Västernorrlands läns landsting

Sigma har tecknat ramavtal med Västernorrlands läns landsting. Avtalet berör konsulttjänster inom ett flertal av Sigmas verksamhetsområden och sträcker sig över tre år.

- Hälso- och sjukvården står inför stora utmaningar de närmaste åren vad gäller att effektivisera arbetet och bibehålla en hög vårdkvalitet, och då är IT en avgörande framgångsfaktor. Sigma är ett av de företag som har både bredd och specialkompetens som vi kan behöva utnyttja, säger landstingets IT-chef Gustav Malmqvist. Avtalet som gäller till och med 31 mars 2005 omfattar områden som verksamhetsutveckling, systemutveckling, systemförvaltning, projektledning, projektadministration, kompetensutveckling och IT-säkerhet. - Det här är ett viktigt avtal som berör många av Sigmas verksamhetsområden. Vår lokala förankring med kontor både i Sundsvall och Örnsköldsvik liksom Sigmas långvariga erfarenhet av uppdrag inom vården ger oss en bra utgångspunkt för ett gott samarbete, säger Ingrid Wallner, VD för Sigma Pleon. Sigma Pleon, ett dotterbolag inom Sigmakoncernen, levererar högkvalitativa IT-tjänster inom projektledning, systemutveckling och kompetensutveckling. Nytillskottet i tjänsteutbudet är en satsning på helhetsåtaganden inom Application Management, dvs förvaltning, vidareutveckling och support av applikationer. Sigma levererar lösningar och konsulttjänster inom IT-området som säkrar kundernas konkurrenskraft. Verksamheten utgår ifrån entreprenörsdrivna, nischade dotterbolag, som utvecklar tjänster och produkter i ett kundnära samarbete. Sigmas erbjudanden organiseras genom affärsområdena Business Solutions, IT Solutions och Network & Wireless Solutions. Koncernen har drygt 1 100 medarbetare vid ett trettiotal dotterbolag i Sverige och fem andra länder. Sigma är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. www.sigma.se För ytterligare information, kontakta: • Ingrid Wallner, VD Sigma Pleon AB, 0706-63 90 90 • Eva Kristofersson, marknadsansvarig, Sigma Pleon AB, 0706-65 90 60 • Lena Lindström-Sundin, systemsamordnare, Västernorrlands läns landsting, 0611-800 49