Sigma tecknar samarbetsavtal med internationella

Sigma tecknar samarbetsavtal med internationella maskintillverkaren Winkler+Dünnebier Sigma har tecknat samarbetsavtal med maskintillverkaren Winkler+Dünnebier som levererar kompletta maskinleveranser till SCA Hygiene´s produktionsanläggningar. Sigma ska där verka som lokal partner för Winkler+Dünnebier. -Samarbetet skapar en plattform för fortsatt expansion inom tillverkningsindustrin, säger Staffan Fägerlind, VD Sigma Benima. Tyska Winkler+Dünnebier är en av världens största tillverkare av specialmaskiner inom segmenten kuvert- och hygienartiklar. Företaget omsätter ca 1,3 miljarder SEK. För att säkerställa engineering-kompetensen har Winkler+Dünnebier valt att teckna samarbetsavtal med Sigma. I ett första skede innebär avtalet att Sigma kommer att verka som lokal partner för Winkler+Dünnebier gentemot SCA Hygiene Products. Därutöver kommer Sigma att bli en heltäckande engineering-resurs gentemot Winkler+Dünnebiers övriga kunder. -Industriföretag väljer i allt högre utsträckning leverantörer som har kompetens och resurser att erbjuda helhetslösningar. Tillsammans med Winkler+Dünnebier kan vi nu tillgodose den ökade efterfrågan på helhetslösningar vad gäller kompletta maskinleveranser inom tillverkningsindustrin, säger Staffan Fägerlind, VD Sigma Benima. Sigmakoncernen är en ledande leverantör av konsulttjänster inom informationsteknologi och industriell teknologi. Koncernen som är noterad på Stockkholms Fondbörs har drygt 1700 medarbetare i ett nät av kundnära dotterbolag. I Sigmakoncernen är det dotterbolagen Sigma Benima, verksamma inom Industriell Automation och Industriell IT, samt Sigma Product Development, verksamma inom mekanisk konstruktion som i första hand berörs av samarbetsavtalet. ........................................ För ytterligare information kontakta: Hans Stenberg, regionchef Sigma Benima, tel 031-706 64 10 mobil 0706-28 96 96. Staffan Fägerlind, VD Sigma Benima, tel 031-706 64 01 mobil 0706-42 55 90. Bert Andersson, Sigma Product Development, tel 031-779 46 15 mobil 0709-89 82 50. Gustav Schneider, Winkler+Dünnebier, tel +49-26 31 844 87. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/12/19990512BIT00010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/12/19990512BIT00010/bit0002.pdf