Sigma tecknar samarbetsavtal med mjukvaruföretaget Absalon

Sigma har via dotterbolaget Sigma Exallon Information AB slutit ett samarbetsavtal med Absalon Group AB. Avtalet gäller distribution av Absalons egenutvecklade mjukvara Absalution® för affärsutbyte på Internet.

Mjukvaran utgör en plattform för uppbyggnad av webbaserade lösningar för t ex inköp och leverantörskontakter, kunskapshantering, marknadsföring, försäljning och kundservice. Absalution® kan även ligga till grund för kompletta marknadsplatser på Internet och intranät/extranät. – Absalon utvecklar innovativa produkter inom ett område där marknaden expanderar. Vi är övertygade om att många av våra kunder kommer att se fördelarna med Absalons lösningar. Sigmas roll är att ansvara för implementation, systemdrift och projektledning hos kunderna, säger Jan Månsson, VD i Sigma Exallon Information. Likaledes positiv över samarbetet är Absalons VD Pontus Kristiansson: – Sigma är med sin breda kundbas en viktig partner för oss, i synnerhet i södra Sverige. Företag har, genom att använda vår mjukvara, potential att förbättra resultatet med 10-35 procent, säger han. Absalon Group, som startades 1996, utvecklar och marknadsför innovativa produkter för nätbaserad affärsverksamhet inom segmentet business-to-business. Företaget har idag 20 medarbetare och huvudkontor i Malmö. Sigma Exallon Information arbetar med utveckling av system och verktyg för Internet/intranät, klient-server, Oracle och datalager. Företaget har ca 65 medarbetare och verksamheten är certifierad enligt ISO 9001. Sigma är konsulter inom affärsområdena Informationsteknologi och Industriell teknologi. Koncernen, som är Stockholmsbörsens tredje största IT-konsultföretag, har ett nät av kundnära dotterbolag och över 2000 medarbetare. För ytterligare information, kontakta: Jan Månsson, VD Sigma Exallon Information AB, tel 040-24 76 00, mobiltel 0709-89 86 11. Pontus Kristiansson, VD Absalon Group AB, tel 040-661 20 70, mobiltel 0703-19 16 78.