Sigma tipsar: Ta tempen på Er verksamhets projektmognad genom nationell enkät

Sigma arbetar aktivt med att vidarutveckla och förbättra sin egen och sina kunders projektledning och projektarbete. Detta görs bl.a. genom IPMA projektledarcertifiering och i arbetet att ta fram en ny ISO standard för projekt, program och portföljstyrning. Ytterligare ett område är att etablera ett arbetssätt för hur man kartlägger en verksamhets projektmognad, och detta arbete sker i samarbete med Projektforum och Baseline Managements nationella enkät om projektmognad, SPI2013. - Vår erfarenhet är att denna nationella enkät skapar ett bra forum för utvecklingen av projektverksamheten, och det vill jag gärna tipsa våra kunder om, berättar Beatrice Silow, affärsområdesansvarig för Sigmas strategitjänster.

Baseline managements nationella projektmognadsmätning genomförs i år för fjärde året i rad och den vänder sig till alla företag och organisationer, såväl privat som offentlig sektor. Alla, oavsett befattning, är välkomna att besvara enkäten. Mätningen är kostnadsfri och genomförs av Baseline Management AB.

- Alla verksamheter som arbetar i/med projekt kan och bör ta chansen att delta i enkäten. Resultatet av mätningen presenteras på Projektforums Projektverktygsdag den 29 maj 2013. Därefter publiceras en separat rapport i juni som garanterat innehåller mycket bra vägledning kring hur man ska utveckla sin verksamhets projektmognad, berättar Beatrice vidare.

Enkäten innebär att respondenten gör en självskattning av vilken nivå (1-5) man befinner sig för sammanlagt sju processer och tar mindre än 10 minuter att svara på. Det finns ingen begränsning för hur många på ett enskilt företag som svarar.

Länk till enkäten: https://www.surveymonkey.com/s/H98WCYN

Respondenternas mailadresser hanteras helt konfidentiellt och lämnas inte ut.

Alla som deltar i mätningen kommer att få rapporten elektroniskt.

Webb-enkäten är öppen till den 30 april.

Beatrice Silow
Tjänsteområdesansvarig Gbg
beatrice.silow@sigma.se

Sigma är en långsiktig affärspartner där informationsteknologi gör skillnad. Vi är en global aktör med Norden som utgångspunkt. Vi levererar de smartaste lösningarna utifrån kundernas affärsnytta.Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i åtta länder. www.sigma.se

Taggar:

Snabbfakta

Alla verksamheter som arbetar i/med projekt kan och bör ta chansen att delta i Projektforums nationella enkät som mäter verksamheters projektmognad. Resultatet av mätningen presenteras på Projektforums Projektverktygsdag den 29 maj 2013. Därefter publiceras en separat rapport i juni som garanterat innehåller mycket bra vägledning kring hur man ska utveckla sin verksamhets projektmognad, berättar Beatrice Silow, affärsområdesansvarig för Sigmas strategitjänster.

Citat

- Vår erfarenhet är att Projektforums nationella enkät skapar ett bra forum för utvecklingen av projektverksamheten.
Beatrice Silow, affärsområdesansvarig för Sigmas strategitjänster