Sigma utökar samarbetet med AstraZeneca

Sigma utökar samarbetet med AstraZeneca Sigma har tecknat ramavtal med AstraZeneca gällande Sigmas samlade utbud av konsulttjänster. Ramavtalet sträcker sig över två år och är ett led i AstraZenecas strävan att reducera antalet leverantörer och skapa ett närmare samarbete med ett mindre antal prioriterade partners. - AstraZeneca har beslutat att ytterligare effektivisera sina inköp av IT-Tjänster och har drivit ett projekt med syfte att minska antalet IT- leverantörer, reducera kostnader för IT-Tjänster samt samordna och skapa effektivare inköpsrutiner säger Christer Lundberg, Senior Manager på Swedish Purchasing Coordination Group inom AstraZeneca AB. AstraZeneca har tidigare använt sig av lokala avtal i sitt samarbete med olika leverantörer. För första gången har man nu satsat på att samla alla avtal centralt genom ramavtal inom IS/IT-området. Sigma har fått ramavtal inom samtliga efterfrågade områden som är affärsutveckling och strategi, projektledning, systemutveckling och integration, teknisk utveckling och installation, systemförvaltning, användarutbildning samt support och databearbetning. - AstraZeneca är en viktig kund sedan flera år. Genom ramavtalet ser vi möjlighet till fortsatt ömsesidig utveckling inom IS/IT-området. Ramavtalet är ett bra mått på Sigmas konkurrensförmåga bland ledande IS/IT-leverantörer i Sverige, säger Michael Krantz, försäljningschef vid Sigma. Sigma levererar lösningar och konsulttjänster inom IT-området som säkrar kundernas konkurrenskraft. Verksamheten utgår ifrån entreprenörsdrivna, nischade dotterbolag, som utvecklar tjänster och produkter i ett kundnära samarbete. Sigmas erbjudanden organiseras genom affärsområdena Business Solutions, IT Solutions och Network & Wireless Solutions. Koncernen har drygt 1 100 medarbetare vid ett trettiotal dotterbolag i Sverige och fem andra länder. Sigma är noterat på Stockholmsbörsens O- lista. www.sigma.se För ytterligare information, kontakta: · Michael Krantz, försäljningschef, Sigma, mobil 0703-79 05 61 · Sören Ehrnberg, kundansvarig, Sigma, mobil 0703-79 12 24 · Christer Lundberg, Senior Manager, AstraZeneca, tel 08-553 260 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/12/20020712BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/12/20020712BIT00100/wkr0002.pdf