Sigma utsedd till strategisk leverantör av Göteborgs Stad

Sigma har tecknat ett ramavtal med Göteborgs Stad avseende IT-konsulttjänster till samtliga kommunala förvaltningar och bolag.

– Ramavtal blir allt vanligare inom både det privata näringslivet och offentlig förvaltning. Kunderna vill ha resursstarka leverantörer med såväl spetskompetens som bredd, säger Sune Nilsson, VD i dotterbolaget Sigma nBiT AB. Sigmas dotterbolag i Göteborg har tillsammans över 500 medarbetare. Det aktuella ramavtalet berör främst Sigma nBiT, ett ledande IT-konsultföretag inom programvaruutveckling. Johnny Jonasson, affärsansvarig vid Sigma nBiT: – Ramavtalet innebär att vi kan förse en ännu större del av Göteborg med konsultresurser och kompetens till konkurrenskraftiga priser. Detta gäller främst inom projektledning, systemutveckling, förstudier, utvärderingar och utbildning. – Göteborgs Stad ser elektronisk handel som en viktig del i affärsförhållanden med leverantörer. Sigma kommer att ta aktiv del i denna utveckling. Sigmakoncernen är en ledande leverantör av konsulttjänster inom affärsområdena Informationsteknologi och Industriell teknologi. Koncernen, som är Stockholmsbörsens tredje största IT-konsultföretag, har ett nät av kundnära dotterbolag och över 2000 medarbetare. För ytterligare information, kontakta: Sune Nilsson, VD Sigma nBiT AB, tel 031-725 47 00, mobiltel 0709-89 82 87. Johnny Jonasson, affärsansvarig Sigma nBiT AB, tel 031-725 47 00, mobiltel 0709-89 82 80.