Sigma vidareutvecklar Internetlösning åt musikklubben Enjoy – leverans inom 24 timmar

Sigma har på uppdrag av Enjoy, en av Sveriges större musikklubbar på Internet, svarat för processutveckling som möjliggör leverans inom 24 timmar.

– Den som beställer sina musik-cd eller filmvideo före kl 14.30 på eftermiddagen skall ha dem i brevlådan nästa dag, säger Anders Johansson, marknadschef vid Enjoy. Enjoy, som ägs av postorderföretaget Ellos, har över 100.000 klubbmedlemmar och beräknas under 1999 att omsätta över 100 Mkr. Företaget inrättade sin hemsida vid det senaste årsskiftet och idag sker över 20 procent av skivförsäljningen över nätet. Snabba leveranser är en stark konkurrensfördel i en bransch där andra har upp till ett par veckors leveranstid. I Göteborgsregionen planerar Enjoy att kunna erbjuda utdelning samma dag till kunder som beställer före kl 11.00. På www.enjoyclub.com kan besökaren provlyssna på de senaste hitlåtarna, titta på filmtrailers, beställa cd och videokassetter. Verksamhetssystemet till webbsiten är utvecklat av Sigma nBiT, som även svarat för aktuell processutveckling. Mediasvar AB har stått för webbdesignen. Inom ett par år kommer över hälften av skivköpen att ske över Internet, enligt Enjoys prognos. Klubbmedlemmarna finns i Sverige och Norge. Webbrelaterade projekt är ett växande arbetsområde inom Sigma. Dotterbolaget Sigma nBiT utvecklar, implementerar och förvaltar administrativa system och plattformar samt interna och externa infrastrukturer. Sigma är en ledande leverantör av konsulttjänster inom informationsteknologi och industriell teknologi. Koncernen, som är Stockholmsbörsens tredje största IT-konsultföretag, har ett nät av kundnära dotterbolaget och över 2000 medarbetare. För mer information, kontakta: Stefan Andersson, projektledare Sigma nBiT AB, tel 033-16 04 53, mobiltel 0709-89 82 84, e-post stefan.andersson@nbit.sigma.se Anders Johansson, marknadschef Enjoy, tel 033-16 80 22, e-post anders.johansson@ellos.se Leif Johanson, divisionschef Ellos, tel 033-16 01 36, e-post leif.johanson@ellos.se