Sigmas intressebolag Plan B A/S vinner pris i Danmark

- bästa konsultinsats i kategorin Strategi- och Verksamhetsutveckling. PlanB A/S som till 40 % ägs av Sigma AB har fått den danska utmärkelsen ”Konsulentprisen 2009” för bästa konsultinsats i kategorin Strategi- och Verksamhetsutveckling. Priset tilldelas PlanB för insatsen att sjösätta Vestas nya affärsstrategi "No. 1 in Modern Energy" med en kraftfull projektorganisering och en effektiv kommunikationsinsats. Priset får PlanB i konkurrens med 35 nominerade konsultinsatser.

Priset delas ut av The Danish Management Board (Dansk Management Råd, DMR), den danska branschorganisationen för managementkonsulter. Motivationen till priset är: "PlanB har levererat ett avgörande bidrag till genomförandet av strategin ”No. 1 in Modern Energy” i Vestas koncernen. Projektet har varit avgörande för skapandet av ett sammanhängande Vestas på tvärs af många olika enheter, kunskaper, ledningsstilar och kulturer." PlanB A/S är konsultbolag i Köpenhamn, som ägs av Sigma AB och Plan B Consulting AB gemensamt. PlanB är en ledarskapspartner inom innovations-, förändrings- och projektledning i offentlig och privat sektor och har kontor i Malmö, Köpenhamn och Stockholm. Vestas är världsledande producent av vindturbiner med ca.21 procent av den globala marknaden. Företaget omsatte 6 miljarder euro i 2008. För mer information kontakta: Henrik Challis, Senior Partner PlanB henrik@planb.se Mobil 0707 12 72 07 Lars Lanker, Sigmas styrelseledamot i Plan B A/S Lars.lanker@sigma.se Mobil 0733-514427