Sigmas VD utser ny koncernledning

-skall ta Sigma mot högre höjder

Efter lite drygt en vecka på nya jobbet har Sigmas VD, Håkan Karlsson utsett en ny koncernledning. Den nya ledningens fokus är att ta Sigma till ännu högre höjder i form av ökad lönsamhet, ökad andel åtaganden samt ännu nöjdare kunder, aktieägare och medarbetare.

Koncernledningen består av Håkan Karlsson, VD, Lars Sundqvist Ekonomichef, Michael Krantz, Försäljningschef, Carl Vikingsson, Chef Informationslogistik, Niklas Börjesson, Informationslogistik, Jan Andersson, IT & Management samt Göte Berntsson, IT & Management.

– Att leda ett bolag som Sigma är ingen enmansshow. Att ha ett fungerande team av kloka och nytänkande människor omkring sig är en förutsättning för att lyckas. Sammansättningen av den nya koncernledningen känns mycket bra då vi inom gruppen har djup insikt från samtliga verksamhetsområden i kombination med lång erfarenhet från strategiskt ledningsarbete, berättar Håkan Karlsson, VD Sigma AB.

För ytterligare information, kontakta:
• Håkan Karsson, CEO Sigma AB, Mobil 0703 79 20 00
• Lars Sundqvist, CFO Sigma AB, Mobil 0703 79 22 02