Snabbväxande Sigma-bolag utser ny ledning

Malmöbaserade Sigma Exallon Information AB, ett dotterbolag i Sigma-koncernen, har utsett Jan Månsson till ny VD. - Vår målsättning är en mycket kraftig tillväxt under de kommande åren, säger Jan Månsson, som rekryterats ur de egna leden.

Konsultföretaget Sigma Exallon Information har idag ca 50 medarbetare och en årsomsättning på ca 50 Mkr. Företaget, som är certifierat enligt ISO 9001, arbetar med utveckling av system och verktyg för Internet/intranät, client/server, Oracle och Data Warehouse. Ny ledningsgrupp För att möta ökad efterfrågan och stärka företagets position har det tillsatts en ny ledningsgrupp där Jan Månsson, utöver VD-skapet, är ansvarig för client/server och kvalitetsfrågor. Övriga i ledningsgruppen är Max Andersson (Data Warehouse), Sam Aston (Oracle), Mats Byback (Internet/intranät) och Ola Nordström (försäljning/marknadsföring). - Vår ambition är att vara marknadsledande inom våra nischer, vilket förutsätter kvalificerade medarbetare. Flertalet av våra konsulter är systemvetare eller civilingenjörer och medelåldern i bolaget ligger under 30 år, säger Jan Månsson. Han tillägger att man har utvecklingsintensiva kunder som IKEA, Ericsson, Telia, Pharmacia & Upjohn och Sydkraft. O-listenoterade Sigma är ett konsultföretag inom affärsområdena Informationsteknologi och Industriell teknologi med drygt 900 medarbetare. VD i Sigma AB är Dan Olofsson. För ytterligare information, kontakta: Jan Månsson, VD Sigma Exallon Information AB, tel 040-24 76 00, mobiltel 0704-24 76 11. Alf Dahl, affärsenhetschef Administrativ IT Syd, tel 040-24 76 00, mobiltel 0709-89 80 03.