Strategisk dansk order till Sigma

Konsultföretaget Sigma har fått sin hittills största danska order. På uppdrag av Junckers Industrier A/S i Köge ska Sigma svara för design och konstruktion av maskin- och transportutrustning till Junckers utbyggda fabrik för parkettgolv. Ett uppdrag som genomförs på något av rekordtid.

Junckers Industrier hör till Europas ledande parkettillverkare och investerar under kommande år ca 250 MDKK i fabriksmoderniseringar inom affärsområde parkettgolv. Företaget tillverkar också andra träbaserade produkter. Sigmas åtagande sträcker sig över några intensiva månader. Den första oktober i år ska all maskinutrustning vara på plats och den tillbyggda parkettfabriken tas i drift. - Vi har för ändamålet tillsatt en större projektgrupp. Här ingår även vårt danska systerbolag Sigma A/S under ledning av Leif Zeeberg, säger Lars-Göran Mathiasson, vVD i Sigma Teknik i Malmö AB. Han betecknar ordern som ett genombrott för Sigma i Danmark. Sigmas konsulter gör nu förstudier på plats och tar fram beräkningsunderlag för maskintillverkaren, som är underleverantör till Sigma. Istvan Bolvary, projektledare vid Sigma Teknik, understryker vikten av att kunna leverera kompletta system. - Det blir allt vanligare att kunderna inom industrin söker leverantörer som kan ta ett totalansvar. Vi har en inarbetad relation med maskintillverkaren, vilket är en förutsättning när tidplanen är så kort som i det här fallet. O-listenoterade Sigma är ett konsultföretag inom affärsområdena Informationsteknologi och Industriell teknologi med drygt 900 medarbetare. För ytterligare information, kontakta Sigma Teknik i Malmö AB: • vVD Lars-Göran Mathiasson, tel 040-49 72 00, mobiltel 0709-89 82 02. • Projektledare Istvan Bolvary, tel 040-49 72 00, mobiltel 0709-89 82 09.