Swedavia belönade för framsynthet inom Aviation

Den 7 februari arrangerade Sigma Aviation Academy på Clarion Hotel Arlanda. Ett bransch event för beslutsfattare inom Aviation/flygindustrin. Talare från bland annat SAAB, LFV, TUI Nordic, Thomas Cook och Swedavia delade med sig av sina innovativa initiativ och lösningar.

Som avslutning på dagen delades Sigma Aviation Award ut till det mest framsynta projektet och initiativet under år 2012 inom aviationområdet. Vinnande initiativet skall bidra till att stärka affärspotentialen för sitt företag eller för branschen som helhet.

Årets pris gick till Swedavia. Av 16 flygplatser i Europa med högsta ackreditering enligt ACA är hela 10 stycken Swedavias. Swedavia tilldelas Sigma Aviation Award 2013 för sitt målmedvetna miljöarbete för att uppnå och bibehålla klimatneutrala flygplatser med god lönsamhet. Kjell-Åke Westin, flygplatsdirektör på Arlanda/Swedavia tog emot priset av Erik Helsing, ansvarig Aviation på Sigma.

”Mycket hedrande och ännu ett kvitto på att vi är på rätt väg i vårt offensiva miljöarbete”, säger Kjell-Åke Westin, Swedavia, flygplatsdirektör på Stockholm Arlanda Airport.

Kvällen avrundades med mingel och tilltugg.

Se också www.sigma.se/aviationacademy

Erik Helsing, Ansvarig Aviation på Sigma
erik.helsing@sigma.se
Mobil: +46 703 79 05 50

Sigma är en långsiktig affärspartner där informationsteknologi gör skillnad. Vi är en global aktör med Norden som utgångspunkt. Vi levererar de smartaste lösningarna utifrån kundernas affärsnytta.Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i åtta länder. www.sigma.se

Taggar:

Citat

Kjell-Åke Westin, Swedavia, flygplatsdirektör på Stockholm Arlanda Airport.