Silva Siju™ - julklappspannlampa i miniformat

Report this content

​Silva Siju™ är det sportiga och innovativa nya tillskottet till Silvas pannlampsserie. Den här minstingen ger bra synlighet i trafiken, gör att du ser barnen när de leker ute på kvällen och tar ingen plats i fickan eller ryggsäcken för att alltid finnas till hands. I huvudbandet finns den integrerade packpåsen Silva Cocoon™ där lampan skyddas mot trassel och ligger smidigt förpackad. Trots sin lilla storlek är det här en riktig liten tuffing till pannlampa, med ett tåligt och vattenresistent hölje.

Integrerat i det smala och lätta huvudbandet på Silva Siju™ finns Silva Cocoon™, en packpåse som pannlampan lätt stuvas in i när den inte används. Tack vare den här nya lösningen slipper man trassel i fickan och kan snabbt få på sig pannlampan när den behövs. Med hjälp av den stora knappen på framsidan av lampan är det lätt att sätta på den även med handskar på och själva pannlampan går att riktas så att ljuset faller där det ska. Två starka LED-lampor med tre olika ljuslägen ger ett mångsidigt ljus; starkt, svagare eller blinkande för ökad visibilitet. Det starkaste ljusläget räcker 15 meter och har en styrka på 16 lumen. Beroende på ljusläge så räcker batterierna i upp till 48 timmar. Silva Siju™ väger endast 35 gram inklusive de två CR2032-batterierna.

Pannlampan finns i fem olika färger, för att alla ska hitta sin favorit. Silva Siju™ levereras till butikerna från september 2010 och det rekommenderade priset är 200 kr.

För mer information eller produkttestning, vänligen kontakta:
Karolina Krejci, PR Manager, Silva Sweden AB
+46-(0)8-623 43 15
karolina.krejci@fiskars.com

Silva Sweden AB ingår i Fiskarskoncernens Outdoordivision. Varumärken i vår produktportfölj är Silva och Gerber. Produktsortimentet omfattar bl. a. pannlampor, kompasser, stegräknare, multiverktyg och knivar. Läs mer på www.silva.se och www.gerbergear.com. Fiskars är ett publikt bolag som är listat på Helsingforsbörsen. För mer information se www.fiskars.com.

Taggar: