• Silvent AB/

Pressinbjudan från Silvent AB: Världspremiär för Pro One – blåspistolen som ska revolutionera arbetsmiljön

Report this content

Den 2 juni på Marketplace Arena i Borås lanserar svenska bolaget Silvent Pro One, en blåspistol som ska revolutionera arbetsmiljön och säkerheten i produktionsanläggningar i hela världen. Silvent är en av världens ledande tillverkare av produkter för tryckluft. Välkommen att närvara vid lanseringen och ta del av nyheterna med Pro One. Per-Olof Höög, ordförande i Kommunfullmäktige i Borås kommer att inleda eftermiddagen, därefter bjuds det på samtal kring god arbetsmiljö, Silvent och Pro One med bland andra Carl Bennet, nybliven majoritetsägare i Silvent via bolaget Lifco.

Blåspistolen Pro One är unik bland annat utifrån sin ergonomiska utformning som har tagits fram i nära samarbete med designbyrån Veryday, under fem års tid. Pro One har redan tilldelats den prestigefulla, internationella utmärkelsen ”Red Dot” för utsökt designkvalitet.

Blåspistoler är bland de vanligast förekommande verktygen i produktionsmiljöer, men de kan orsaka allvarliga arbetsskador. Pro One är resultatet av Silvents omfattande studier av användarnas behov och säkerhet och uppfyller en mängd krav för att skapa en säker och bra arbetsmiljö i produktion.

Vad: Media bjuds in till:

-       Lanseringen av Silvents Pro One.
-       Bilder på Pro One släpps, liksom all information kring blåspistolen.
-       Att träffa människorna bakom Pro One och höra hur nutidens produktutveckling ser ut.
-       Att lyssna på samtal från scenen med arbetsmiljö i fokus. Talare är bland annat Carl Bennet, majoritetsägare i Silvent, Per-Olof Höög, ordförande i Kommunfullmäktige i Borås, Stefan Engeseth, föredragshållare och konsult, med flera.
-       Intervjutillfälle med nyckelpersoner.

Tid:               Fredagen den 2 juni, kl. 13.30. Program på scenen startar 14.00.

Plats:            Marketplace Arena, Textile Fashion Center, Skaraborgsvägen 3A, (Simonsland) Borås

Anmälan:      Anna Hermansson, tfn: 0704-92 93 62 eller e-post: anna.hermansson@perspective.se

För ytterligare information, kontakta:
Anders Erlandsson, vd på Silvent, tfn +46 (0)705 27 91 00
Anders Ekhammar, presskontakt på Silvent, tfn +46 (0)707 46 25 79
www.silvent.com

Silvent hjälper tillverkningsföretag med energioptimering och förbättrad arbetsmiljö. Huvudkontoret finns i Borås, där all utveckling och forskning sker. I företaget finns en unik kompetens inom området tryckluftsdynamik. Silvents produkter och kundanpassade lösningar för blåsning med tryckluft används av ledande tillverkare och varumärken över hela världen. Idag säljs Silvent i 77 länder och omsatte 125 miljoner kronor under 2016. Silvent ingår i Lifco-koncernen som är noterade på Nasdaq Stockholm.

Taggar: