Sista dag för handel med BTA Simris Alg

Simris Alg AB (publ) (”Simris Alg” eller ”Bolaget”) har genomfört en nyemission av B-aktier med företrädesrätt för Bolagets befintliga aktieägare om 24,5 MSEK, vilken beslutades av extra bolagsstämman den 25 juli 2018.

Företrädesemissionen fulltecknades vilket innebär att Bolaget tillfördes 21,4 MSEK efter kvittning av lån och före emissions- och garantikostnader om cirka 4 MSEK.

Sista dag för handel i Simris Alg:s BTA B (betalda tecknade aktier) är den 11 oktober 2018. Stoppdag hos Euroclear är den 15 oktober 2018 och de nya aktierna beräknas bokas ut på respektive aktieägares vp-konto/depå den 17 oktober 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Fredrika Gullfot – VD, Simris Alg AB
Telefon: +46 (0) 761 345 474, email: gullfot@simrisalg.se