Dubbel glädje på invigning av Framtidens förskolor i Sköndal

Den sjätte september invigs två nya förskolor inom konceptet Framtidens förskola i Sköndal; förskolan Håven på Sköndalsvägen 130 och förskolan Sandslottet på Ester Ellqvists väg 1. Tillsammans skapar de båda förskolorna fler än 200 förskoleplatser.

Barnen måste få ta plats i vår stad och här i Sköndal öppnar vi nu två riktiga kunskapspalats där både barnen och deras pedagoger kommer att trivas, Olle Burell (S), skolborgarråd och ordförande för SISAB.

Framtidens förskola bygger på ett koncept med en genomtänkt och välplanerad inomhusmiljö för att barn och personal skall få de utrymmen som krävs för en pedagogisk och rofylld miljö. Förskolans fasad anpassas till området och utemiljön skräddarsys efter stadsdelens önskemål med målet att ge barnen en utmanande lärande lek. Sköndals båda nya förskolor utgör den 11:e och 12:e förskolan som uppförts inom konceptet.

– Framtidens förskola är det mest framgångsrika konceptet i Sverige. Vi ser nu att produktionen är mer effektiv och att byggnaderna blir bättre för varje ny Framtidens förskola som vi levererar till stockholmarna, Claes Magnusson, SISAB:s vd.

Tomas Gustavsson
Pressekreterare för Olle Burell