SISAB inviger aktiv skola i Hammarby sjöstad

Den 7 september invigs Ekens högstadieskola i Hammarby sjöstad. Den nya skolan ligger, som namnet antyder, inbäddad bland ekarna intill Sickla park och har 480 elevplatser. Skolans gård har både parkourpark och utegym vilket tillsammans med närheten till Hammarbybacken borgar för en aktiv skola.

– Från stadens sida jobbar vi stenhårt för att alla barn i Hammarby sjöstad ska kunna lita på att det finns en grundskola nära hemmet och därför är det så viktigt att ett högstadium nu säkras, säger Olle Burell (S), skolborgarråd och ordförande för SISAB.

Ekens skola är en tillfällig lösning för att möta behovet av högstadieplatser till dess att permanenta skolor byggs i området.

– Ekens skola är ett exempel på hur vi på SISAB kan skapa tillfälliga lösningar utan att tumma på kvaliteten. Nu fortsätter vi arbetet för att skapa fler permanenta skolplatser för barnen i Hammarby sjöstad, säger Claes Magnusson, vd SISAB.

Tomas Gustavsson
Pressekreterare för Olle Burell