Spadtag för Framtidens förskola till Hässelby

Torsdag den 30 augusti tas det första officiella spadtaget för byggnationen av en ny Framtidens förskola i Hässelby. Förskolan som byggs på Snårvindevägen kommer att ersätta Snödroppens förskola och ge plats för 108 barn fördelat på 6 avdelningar.

– I takt med att det byggs nya bostäder i Hässelby fyller vi på med fler förskoleplatser, så att alla barn får tillgång till pedagogisk verksamhet av hög kvalitet i trivsamma och miljövänliga lokaler, säger Olle Burell (S), skolborgarråd tillika ordförande för SISAB.

Under torsdagen kommer skolborgarrådet Olle Burell (S) tillsammans med stadsdelsnämndens ordförande Kadir Kasirga (S), entreprenören ByggR1 och SISAB:s vd Claes Magnusson att ta det första spadtaget.

– Hässelby-Vällingby var den första stadsdelen att låta bygga en Framtidens förskola, det är därför extra roligt att ännu en gång sätta spaden i marken för en ny Framtidens förskola i området, säger Claes Magnusson, vd SISAB.

Stadsdelen har idag fyra stycken Framtidens förskolor. Förskolan på Snårvindevägen blir den femte och ytterligare tre stycken planeras. Inflytt på Snårvindevägen planeras till hösten 2019.

Välkommen till spadtag!

När: 30 augusti kl. 10.00