Viktighetskartan och framtidens skola på Järvaveckan

Vad är viktigast att tänka på när SISAB skapar 55 000 nya elevplatser fram till 2040 och hur förvaltar staden samtidigt befintliga skolor och skolor på bästa sätt? Kom och prata med SISAB på Järvaveckan om detta och mycket mer.

SISAB, Stockholms stads skolfastighetsbolag, finns på plats under Järvaveckan 9 till 17 juni. Vi bjuder in media, elever, vårdnadshavare, politiker och allmänheten till vårt tält på Spånga IP plats A35. Där kan du genom vår viktighetskarta berätta för oss vad som är viktigt för dig när det gäller skolor och utbildningsmiljöer, testa på olika aktiviteter och lära dig mer om hur SISAB jobbar med olika frågor kopplat till stadens skolor. Ämnen vi tar upp är god utomhusmiljö, tillgänglighet, trygghetsinsatser på våra skolor, skolgårdar, social hållbarhet och mycket mer.

Onsdag den 13 juni och lördag den 16 juni där vi håller en paneldiskussion om framtidens skola och presenterar vinnarna ur arkitekttävlingen Rötterna i Rinkeby.

Seminarium om framtidens skola
Paneldiskussion om de utmaningar staden står inför den pågående och kommande kraftiga utbyggnaden av stadens skolor.

Datum och tid: 13 juni kl. 18.15-19
Plats: Spånga IP, Seminariescen 1

Seminarium ur Rötterna i Rinkeby – vinnarna på scen
SISAB presenterar vinnarna från arkitekttävlingen Rötterna i Rinkeby. Ett inspirerande föredrag om attraktivitet, kvalité och samverkan med målet att förbättra dragningskraften till skolorna i Rinkeby.

Datum och tid: 16 juni kl. 16.15-17
Plats: Spånga IP, Seminariescen 1