Vinnarna av idétävlingen ”Rötterna i Rinkeby” presenteras

Intresset var stort och juryn för tävlingen har haft ett hårt och lärorikt arbete att gå igenom alla 31 bidrag. Förslagen på hur staden kan lyfta skolorna i Rinkeby har varit många. Nu är det dags att presentera vinnarna av tävlingen.

– Detta har varit en av de viktigaste frågorna för mig som skolborgarråd. Det finns mycket bra i Rinkeby men också mycket som kan förbättras. Förslagen har tagit fasta på detta och nu är det väldigt spännande att få ta del av juryns beslut, säger Olle Burell (S), skolborgarråd och ordförande för SISAB.

Tävlingen utlystes 26 januari i Rinkebyskolan. Intresset redan då var över förväntan och antalet inskickade bidrag och deras kvalitet överträffade redan högt ställda förhoppningar. Fredagen 8 juni presenteras vinnarna i Rinkebyskolan.

Läs mer om tävlingen och se alla bidrag här: https://www.arkitekt.se/tavlingsbidrag/tavlingsbidrag-till-sisab-soker-hallbara-ideer-morgondagens-rinkeby/

Tid & Plats

Fredag 8 juni, 14:00-15:00

Rinkebyskolan, Rinkebystråket 53

Medverkande

Skolborgarrådet Olle Burell, representanter för SISAB och Vinnarna av idétävlingen ”Rötterna i Rinkeby”,

Övrigt

Bidragen och vinnarna kommer även att presenteras på Politikerveckan i Järva, lördagen 16 juni.