CST Global leder det banbrytande projektet för utveckling av nästa generations nätverkssäkerhet

CST Global, ett helägt dotterbolag till Sivers IMA Holding AB och Storbritanniens ledande, oberoende, III-V optoelektroniska halvledartillverkare informerar idag om sin ledande roll i projektet GaSb/GaAs Quantum Ring Single Photon LED (QR_SPLED). Projektet försöker massproducera singel-photon LEDs till låg kostnad; ett kritiskt steg i teknologiutvecklingen för att kunna utveckla nästa generations kommersiellt gångbara nätverkssäkerhet.

QR_SPLED projektets akademiska partner är Dr Manus Hayne från fysikinstitutionen på Lancasters universitet och är en erkänd, världsledande auktoritet inom detta område. Thomas Slight, forskningsingenjör på CST Global är projektledare.

QR_SPLED projektet, som leds av CST Global, är finansierat av Storbritanniens regering  genom Innovative UK and the Engineering and Physical Sciences Research Council inom ramen för UK National Quantum Technologies Programme, har en budget på 252 649 GBP och pågår från mars 2017 till februari 2018.

För mer information om projektet se bif. pressrelease.

Denna information är sådan information som Sivers IMA är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19e juni, 2017.