Sivers IMA Holding inleder rekrytering av koncern CFO och påbörjar arbetet med flytt till Nasdaq First North

Sivers IMA Holding har för avsikt att byta lista till Nasdaq First North från Aktietorget under fjärde kvartalet 2017. Därefter är målsättningen att inom 12 till 18 månader genomföra en flytt till Nasdaq Stockholms huvudlista varför Sivers IMA har påbörjat rekryteringen av en börserfaren koncern CFO.

”Efter förvärvet av CST Global är det nu dags att påbörja arbetet med att ta oss till Nasdaq Stockholms huvudlista. Vi kommer därmed även att byta redovisningsstandard till IFRS och ser nu ett ökat behov av en börserfaren koncern CFO som kan leda detta arbete”, säger Anders Storm, vd i Sivers IMA Holding.

Martin Sturesson kommer kvarstå som ekonomiansvarig inom Sivers IMA AB under en övergångsperiod. Fram till dess att rekryteringen är klar kommer Lars Ingman axla rollen som Interim koncern CFO för Sivers IMA Holding. Lars har många års erfarenhet som CFO både från börsbolag och entreprenörsdrivna bolag.

E-mail: anders.storm@siversima.com

Denna information är sådan information som Sivers IMA är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 september, 2017.

Anders Storm, vd i Sivers IMA Holding