Sivers IMA tecknar avsiktsförklaring med CLOP Technologies

Sivers IMA annonserar idag ett nytt samarbete med CLOP Technologies Pte Ltd (CLOPTech), ett företag från Singapore, som erbjuder lösningar för trådlös bredbandsaccess med gigabit hastighet och som även är delaktiga inom initiativet ”Singapore Smart Nation”.

Intentionen med samarbetet är att erbjuda marknaden en fullt integrerad trådlös ”Gigabit-lösning” bestående av de båda företagens immateriella rättigheter. Det totala erbjudandet inkluderar Sivers IMAs WiGig RFIC, TRX BF01, ihop med CLOPTechs CT6100 modem, som tillsammans ger en kommunikationsmodul som uppfyller IEEE 802.11ad (WiGig) standarden.

”Detta samarbetet är väldigt intressant för oss, då det med säkerhet utökar den adresserbara marknaden för Sivers IMA. CLOPTech har demonstrerat en väl utvecklad teknisk förmåga och jag är dessutom imponerad av deras djupa förståelse för den asiatiska marknaden, kunder och partnernätverk”, säger Anders Storm, VD på Sivers IMA.

”Sivers IMA erbjuder WiGig 60 GHz radio prestanda i absolut världsklass, vilket är en kritisk framgångsfaktor för vilket WiGig system som helst. För CLOPTechs del ger samarbetet med Sivers IMA många fördelar och öppnar upp affärsmöjligheter för båda våra företag. Detta partnerskap säkrar en integrerad och vital komponent i vårt systemerbjudande och placerar oss i en utmärkt position när vi nu utvecklar moduler och lösningar till våra kunder. Vi ser ett tydligt marknadsbehov och har kunder som konkret väntar på att kunna ta våra integrerade lösningar och sätta på marknaden”, berättar Albert Chai, VD på CLOPTech.

Utvecklingsarbetet är nu i full gång och målsättningen är att erbjuda utvalda kunder prototyper under början av 2018.

Denna information är sådan information som Sivers IMA är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 oktober,  2017.

CLOP Technologies Pte Ltd is a company incorporated in 2015, Singapore, with a vision to provide world-class, compelling and affordable solutions to improve connectivity and quality of life for everyone, hence the name Connecting the Lives Of People, CLOPTech. Over this short time, CLOPTech has grown on a remarkable scale and will continue to grow and fulfill our promises to Provide Gigabit Wireless Everywhere, for Everyone. Learn more at http://www.cloptech.com.

Anders Storm, VD Sivers IMA
Albert Chai, VD CLOPTech