Nylanserad Mygg- och fästingspray är bäst i test

Nylanserad Mygg- och fästingspray är bäst i test

Sjö&Havs nylanserade Mygg- och fästingspray fick högsta betyg i Aftonbladets test av skydd mot myggplågan . Testet utfördes i friluftsbutiken Outdoor, som har en myggfarm på över 50 000 myggor, där personer kan testa olika myggmedel under fältmässiga förhållanden.

Aftonbladets reporter kunde konstatera att vanliga myggmedel, så som spray, roll on och servetter, fungerar bäst då man vistas ute bland folk och gav därför Mygg- och fästingsprayen från Sjö&Hav högsta betyg. Sprayen är ett naturligt insektsmedel som ger ett bra skydd för hela familjen mot mygg, knott och andra stickande insekter. Den minskar även risken för fästingbett.

– Vi är glada över rekommendationerna och Aftonbladets toppbetyg, eftersom det visar att vi håller vårt kundlöfte om att våra produkter är av högsta kvalitet, säger Kim Persson, delägare och vd för SH Kollektion AB som äger varumärket Sjö&Hav.

Sprayen kan med fördel användas vid alla utomhusaktiviteter och fungerar lika bra på golfbanan och i trädgården som vid skogspromenader och utomhusbad. Den kan användas av hela familjen och rekommenderas på barn från tre år.

I samband med lanseringen av Mygg- och fästingsprayen startade SH Kollektion upp en kampanjsajt kopplad till hemsidan där man enkelt kan beställa ett kit bestående av sommarprodukter från Sjö&Hav. Kitet innehåller en saltvattentvål, ett saltvattenschampo, en solskyddscreme och en Mygg- och fästingspray.

För ytterligare information vänligen kontakta Kim Persson, VD SH Kollektion AB / Sjö&Hav, tel: 0732-50 50 21, e-post: kim@sjohav.se

Digitalt pressmaterial och bilder hämtas på www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sjohav.

SH Kollektion grundades 2004 av Kim Persson, Åsa och Magnus Plahn. Företaget har sitt säte i Stockholm. De säljer och marknadsför hygienprodukter under namnet Sjö&Hav som är speciellt utvecklade för friluftsliv och saltvatten. Läs mer på www.sjohav.se.

Aftonbladet, Tisdag 15 juni 2010, Så överlever du sommarplågan