Sjö&Hav lanserar mygg- och fästingspray för hela familjen

Pressmeddelande 2010-04-12

Sjö&Hav lanserar mygg- och fästingspray för hela familjen

Till sommarsäsongen 2010 lanserar Sjö&Hav en mygg- & fästingspray som, i linje med tidigare produkter, är anpassad för friluftsliv. Sprayen ger inte bara ett effektivt skydd för hela familjen utan följer även Sjö&Havs grundtanke om att vara ett bättre miljöval vid köp av hygienprodukter för utomhusbruk.

Mygg- och fästingsprayen verkar mot mygg, knott och andra stickande insekter samt verkar förebyggande mot fästingbett. Då medlet appliceras med spray är det enkelt att få god täckning på hud, hår och kläder vilket ökar skyddet mot fästingar. Sprayen kan med fördel användas vid alla utomhusaktiviteter och fungerar lika bra på golfbanan och i trädgården som vid skogspromenader och utomhusbad.

– Sommaren öppnar upp för familjeaktiviteter och med tanke på ett växande problem med fästingar har vi valt att ta fram en mygg- och fästingspray med skydd för hela familjen. Att vi valt att ha hela familjen i fokus beror på att majoriteten av liknande produkter inte är anpassade för användning på små barn, säger Kim Persson, vd för SH Kollektion AB som äger varumärket Sjö&Hav.

Sjö&Hav lanserades första gången 2004 med en flytande tvål anpassad för saltvatten. Grundtanken är att utveckla produkter som förenklar livet i skärgården och underlättar för ett aktivt friluftsliv. Idag, sju år senare, är Sjö&Hav ett av skärgårdens mest kända varumärken med ett sortiment om fem olika produkter för utomhusbruk.

Sortimentet består av fyra hygienartiklar; Saltvattentvål, Saltvattenschampo, Solskyddscreme och årets nyhet Mygg- & Fästingspray samt ett Handdiskmedel för saltvatten. Alla produkter är utvecklade för utomhusbruk och vissa av dem löddrar rikt i saltvatten, men de fungerar lika bra inomhus i sötvatten. Flaskorna flyter även då de är fulla, vilket underlättar vid utomhusbad eller vid en tur med båten. De är svensktillverkade och innehåller nedbrytbara råvaror som har en minimal inverkan på vår miljö.

För ytterligare information vänligen kontakta Kim Persson, VD SH Kollektion AB / Sjö&Hav, tel: 0732-50 50 21, e-post: kim@sjohav.se

För provexemplar vänligen kontakta Maya Johansson, Comvision, tel: 08-545 063 23, e-post: maya@comvision.se

Digitalt pressmaterial och bilder hämtas på www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sjohav.

SH Kollektion grundades 2004 av Kim Persson, Åsa och Magnus Plahn. Företaget har sitt säte i Stockholm. De säljer och marknadsför hygienprodukter under namnet Sjö&Hav som är speciellt utvecklade för friluftsliv och saltvatten. Läs mer på www.sjohav.se.