Lanserar världens första hemkomposterbara kapsel

Sjöstrand Coffee är glada att meddela att vi har tagit hållbarhet till en ny nivå! Bolagets nya kapsel är världens första hemkomposterbara kapsel med *oxygenbarriär. En kapsel som är helt tät och bevarar kaffets alla smaker i minst 12 månader. En kapsel som bryts ned i en vanlig trädgårdskompost på cirka 23 veckor. Dessutom är den fylld med 100% ekologiskt kaffe. Sjöstrands värdegrund bygger på design och miljö och detta är ett stort steg för bolaget.

Vi ser en dramatisk ökning i återköpsfrekvensen på vår nya kaffe-serie, vilket innebär att bolaget har hittat helt rätt rostningsprofil och gjort rätt satsning med 100% ekologiskt kaffe och en miljövänlig kapsel. Nu tar vi nästa steg med en hemkomposterbar kapseln, en kapsel som är **Nespresso®kompatibel, där fokus är att öka vår försäljning och nå så många nya kunder som möjligt.

För mer information och frågor, vänligen kontakta:

Niklas Gustafsson, VD Sjöstrand Coffee Int AB
E-post: niklas@sjostrandcoffee.se

* kapseln uppnår en nivå av syreogenomtränglighet som gör det möjligt att garantera en hållbarhetstid. för kaffet, över 12 månader.

** Detta varumärke tillhör tredje part som inte har någon koppling till Sjöstrand Coffee Int AB.

Om Sjöstrand Sjöstrand Coffee Int AB är ett företag som designat och utvecklat en espressomaskin som säljs tillsammans med världens första biologiskt nedbrytbara kapsel i 18 länder.