Ny espressomaskin för kapslar lanseras för internationella kunder i juli

Som tidigare kommunicerats har Sjöstrand Coffee under året arbetat med design och utveckling av ytterligare en espressomaskin för kapslar.

Den nya maskinen är ett par veckor efter planerad lansering för våra internationella distributörer. De första maskinerna lämnar fabriken i slutet av juli. Vi planerar att lansera den i vår egna webbshop under hösten.

Den nya espressomaskinen är tillverkad i ett helt nytt material, aluminium alloy, men med Sjöstrands karaktäristiska skandinaviska design inspirerad av traditionella espressomaskiner. Fördelarna med detta material är att vi kan bygga maskinen kostnadseffektivt och producera den i flera färger, samtidigt som maskinen ger en känsla av en produkt inom segmentet mid to high end.

För mer information och frågor, vänligen kontakta:

E-post:  jenny@sjostrandcoffee.se

Om Sjöstrand
  Sjöstrand Coffee Int AB är ett företag som designat och utvecklat en espressomaskin som säljs tillsammans med världens första biologiskt nedbrytbara kapsel i 18 länder.

Denna information är sådan information som Sjöstrand Coffee Int AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6e juli 2017.