Nyheter från Sjöstrand Coffee december 2016

December är här och julhandeln har nu startat. Det händer mycket i Sjöstrand Coffee just nu. Vi fortsätter med vårt marknadsförings- och PR-arbete och har under de senaste veckorna lanserat ny hemsida, vårt nya kaffe samt kört en kampanj i samband med Black Friday. Vi har också inlett samarbete med några influencers.

En viktig del i Sjöstrand Coffee´s marknadsföring är att placera och synliggöra produkterna i butiker och sammanhang där vår målgrupp rör sig. Nu finns den också i designföretagets Bukvy´s fina pop up store i NK-passagen under julhandeln. I samband med lansering av butiken hölls en pressfrukost samt kvällsevent för journalister inom design och fashion, och vi var där och bjöd på kaffe.

Sjöstrand Coffee fortsätter sitt långsiktiga arbete med att nå fler mindre återförsäljare både i Sverige och Europa som sammantaget ska kunna ge stora volymer på sikt. Vi har hittills sålt maskiner till återförsäljare i Sverige, Frankrike, Schweiz och Tyskland.

Utöver arbetet med att avsluta året på ett bra sätt lägger vi planen för 2017. Det blir tydligt fokus på att nå större återförsäljare på de fyra största mässorna nästa år och nå de mindre och medelstora i Europa genom det nätverk som vi byggt upp och investerat i under 2016.

Jenny Svensson

VD Sjöstrand Coffee