Nyheter från Sjöstrand Coffee oktober 2016

Just nu arbetar vi mycket med höstens och julens kampanjer, uppdatera hemsidan etc. Vi kommer främst att satsa på digitala kampanjer samt PR-aktiviteter i samband med julhandeln.

Vi har utökat personalstyrkan i Sjöstrand med fokus på försäljning, både i Sverige och internationellt. Vi fortsätter bygga långsiktiga internationella affärsrelationer för framtiden.

Flera mindre inredningsbutiker och e-handlare, som inte har möjlighet att köpa enligt volymkrav från distributörerna, hör av sig och vill sälja maskinen och kaffet. Till dem levererar vi mindre volymer direkt från vårt lager i Sverige. De kunderna finns både i Sverige och i Europa. Det är en del som vi vill satsa mer på för att, förutom självklart ökad försäljning, också får en större spridning av varumärket.

Om ni bor i Stockholm kan ni se maskinen i ett av Scandic Malmens skyltfönster på Söder. Efter utställningen och aktiviteterna på hotell Anglais i samband med Formex jag berättat om tidigare, har man nu flyttat den dit under oktober månad.

Trevlig helg!

Jenny Svensson