Sjöstrand Coffee expanderar webshop

Efter många förfrågningar från konsumenter på den tyska marknaden kommer nu Sjöstrand Coffees webshop att expanderas. Nu sätter Bolaget upp lager- och distributionsverksamhet i Tyskland tillsammans med en lokal samarbetspartner.

Sjöstrand Coffee har under första försäljningsåret fått många förfrågningar från konsumenter i bland annat Tyskland. Mot bakgrund av det expanderar nu Sjöstrand Coffee sin webshop till att även innefatta den tyska marknaden. Tillsammans med en lokal samarbetspartner startar nu Sjöstrand arbetet med att bygga upp lager och distribution som kan förse Tyskland och stora delar av Europa med produkter. Lanseringen kommer att äga rum i slutet på första kvartalet 2016.

Just nu pågår teckningstiden i Sjöstrand Coffee Int AB:s emission inför planerad notering på AktieTorget. Teckningstiden pågår till och med den 29 januari. Hela emissions-beloppet på 4,5 MSEK är garanterat.

Erbjudandet i sammandrag:
Teckningsperiod: 11:e - 29:e jan
Emissionsvolym: 4 500 000 SEK
Teckningskurs: 3,70 SEK
Pre-money värdering: 18,7 MSEK
Första handelsdag: 15 feb 2016

För mer information kontakta: