Sjöstrand Coffee inleder mässåret i Italien

Det är första året Sjöstrand Coffee deltar på en rad internationella mässor inom sitt segment. Just nu pågår mässan Sigep i Rimini, Italien, där Sjöstrands produkter finns representerade.

Just nu pågår Sigep; Rimini Coffee Expo, där bolag från hela kaffeindustrin har samlats. Sjöstrand Coffee är representerade genom bolagets fabrik som deltar på mässan.

Sjöstrand Coffee kommer att delta på en rad stora mässor under 2016 med startskott och utställningsyta på International Coffee Expo Melbourne, Australien i mars. Därefter följer bland annat stora mässor som Hotelex i Shanghai, Nama i Chicago och HK Electric Fair i Hongkong. Mässorna riktar sig till stora distributörer och kedjor inom segmenten mat, dryck och hemelektronik samt även hotell. Detta ska, tillsammans med andra aktiviteter, säkra försäljningsvolymerna för 2016.

Just nu pågår teckningstiden i Sjöstrand Coffee Int AB:s emission inför planerad notering på AktieTorget. Teckningstiden pågår till och med den 29 januari. Hela emissions-beloppet på 4,5 MSEK är garanterat.

Erbjudandet i sammandrag:
Teckningsperiod: 11:e - 29:e jan
Emissionsvolym: 4 500 000 SEK
Teckningskurs: 3,70 SEK
Pre-money värdering: 18,7 MSEK
Första handelsdag: 15 feb 2016

För mer information kontakta: