Sjöstrand Coffee lanserar nya produkter

Sjöstrand Coffee har under året arbetat med att utveckla sitt kaffekoncept för att nå ett bredare spektrum av kunder inom kaffesegmentet. I mitten av januari 2018 lanseras de första nya produkterna – en traditionell espressomaskin, en fransk kaffepress och en helautomatisk kaffekvarn för våra ekologiska kaffebönor. Bolaget kommer löpande under året lansera nya produkter och öka utbudet i både webshopen och för återförsäljare.

Bolaget tar nu steget mot att bygga ett helhetskoncept inom kaffesegmentet för att erbjuda konsumenter flera valmöjligheter på de bryggtekniker och tillbehör som finns.

Sjöstrands webshop och återförsäljarnätverk växer och styrkan i varumärket och dess värden når ut till en allt bredare massa och det är ett bra läge att lansera nya kaffeprodukter för att attrahera fler kaffekonsumenter, både i Sverige och internationellt.

För mer information och frågor, vänligen kontakta:

Om SjöstrandSjöstrand Coffee Int AB är ett företag som designat och utvecklat en espressomaskin som säljs tillsammans med världens första biologiskt nedbrytbara kapsel i 18 länder.

Denna information är sådan information som Sjöstrand Coffee Int AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13e december 2017.