Teckningstiden för Sjöstrand Coffee Int AB avslutad

Sjöstrand Coffee Int. AB:s (SCC) noteringsemission inför notering på AktieTorget avslutades den 29 januari 2016. Totalt inkom teckningar från 227 konton. Emissionen tillför bolaget 4 500 000 kr. Preliminär första dag för handel på AktieTorget är den 15 februari 2016.

I den just avslutade noteringsemissionen tecknades aktier för 4 748 210 SEK, vilket motsvarar en täckningsgrad om ca 106% med teckningar från 227 stycken investerare. Bolaget har efter emissionen cirka 250 aktieägare. Bolaget tillförs i emissionen 4,5 MSEK fördelat på 1 216 216 stycken aktier av serie B. Emissionskostnaderna beräknas till 650 000 SEK. Efter emissionen registrerats hos Bolagsverket kommer Bolaget ha ett aktiekapital på 628 321,60 SEK fördelat på 800 000 stycken A-aktier och 5 483 216 stycken B-aktier.

Avräkningsnotor distribueras till investerare per idag 2016-02-02 och första dag för handel beräknas vara 2016-02-15.

Kapitalet ska användas till att bygga ut bolagets distributionsnät av agenter och distributörer för den fortsatta internationella expansionen.

”Det är verkligen roligt att vi nu har möjlighet att ta nästa steg i bolaget och växa” säger Jenny Svensson, VD Sjöstrand Coffee Int AB. ”Med ett större och bredare distributionsnät internationellt kan vi nå ut på marknader där våra produkter efterfrågas i en allt högre utsträckning. ”

För mer information kontakta:

Sjöstrand Coffee Int AB är ett familjeföretag som designat och utvecklat en espressomaskin som säljs tillsammans med världens första biologiskt nedbrytbara kapsel i 15 länder.