Barnens värld - en värld utan män

Barnens värld - en värld utan män - Hur ska männen komma in i barnens värld? - Vilken bild får barn av män i dag, inte minst i förhållande till kvinnor? - Och vilka förebilder behöver egentligen unga pojkar? Skandia och Folkhälsoinstitutet tar dessa frågor på allvar och arrangerar ett seminarium om Barnens värld - en värld utan män på den internationella barndagen måndag den 5 oktober. I seminariet deltar bl a den välkände norske sociologen och författaren Öistein Gullvåg Holter och producenten June Carlsson premiärvisar ett smakprov ur Människans Barn TONÅRINGAR. Avsnittet handlar om tonårspojkar med problem som går på utbildning hos brandmän. Tid: måndag 5 oktober 1998, kl 12-17 Plats: Gamla Riksarkivets lokaler på Riddarholmen i Stockholm (Birger Jarlstorg 4) Välkommen att delta. Ingen förhandsanmälan behövs. Eventuella frågor besvaras av: Agneta Bagge, projektledare Skandia tel 08-788 1618, 070-525 1618 Birgitta Hammarström, presschef Skandia, tel 08-788 2755, 070-378 2755

Skandia är ett ledande livbolag i Sverige. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i 160 år och har en stark tradition av produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar ett rikare liv för människor genom lösningar för pension, hälsa och sparande. Vi har 2 miljoner kunder, 2500 medarbetare och ett förvaltat kapital på cirka 600 miljarder kronor. Läs mer på www.skandia.se