Bengt Sandberg ny tf VD i Skandia Fonder

Bengt Sandberg blir tf VD i Skandia Fonder Bengt Sandberg har utsetts till tf VD för Skandia Fonder. Han har tidigare varit ansvarig för institutionella kunder inom Skandia Kapitalförvaltning. Jeanette Hauff har, på egen begäran inför sin kommande föräldraledighet, avgått som VD för Skandia Fonder. Skandia Fonder blir den största fondförvaltaren på den svenska marknaden efter de fyra storbankerna i och med sammanslagningen med Carlson Fonder. För ytterligare information: Bengt Sandberg, tf VD Skandia Fonder, tel 08-788 4103 Birgitta Hammarström, presschef Skandia, tel 08-788 27 55, 070-378 27 55 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/26/19991126BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/26/19991126BIT00270/bit0002.pdf

Skandia är ett ledande livbolag i Sverige. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i 160 år och har en stark tradition av produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar ett rikare liv för människor genom lösningar för pension, hälsa och sparande. Vi har 2 miljoner kunder, 2500 medarbetare och ett förvaltat kapital på cirka 600 miljarder kronor. Läs mer på www.skandia.se