Christer Gardell adjungeras till Skandias nomineringskommitté

Skandias nomineringskommitté har beslutat att adjungera Christer Gardell, Cevian Capital, till kommittén inför Skandias ordinarie bolagsstämma den 14 april 2005. Ledamöter i nomineringskommittén är följande personer: • Björn Lind, SEB Fonder, ordförande • Lars Idermark, Andra AP-fonden • K-G Lindvall, Robur • Per Löfqvist, Skandias aktieägarförening • Olof Neiglick, Nordea Fonder Här utöver är Skandias styrelseordförande Bernt Magnusson adjungerad till kommittén.

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi förvaltar mer än 600 miljarder åt våra 2 miljoner kunder och låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning och samtidigt bygger ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se