Eva Andersson blir ny HR-direktör för Skandia Nordic

Pressmeddelande 20071031

Eva Andersson, har anställts som HR-direktör för Skandia Nordic. Hon kommer att ingå i Norden-ledningen och rapportera direkt till Bertil Hult, chef Skandia Nordic.

Eva Andersson tillträder tjänsten i månadsskiftet januari/februari 2008. Hon kommer närmast från Astra Zeneca, där hon sedan 2001 haft ledande befattningar inom Human Resources.

"Jag är mycket glad över att Eva kommer till oss på Skandia. Hon har mer än 15 års gedigen erfarenhet av HR, inte minst från företag som är verksamma internationellt. Hon är en erkänt duktig ledare och är van vid att driva förändringsprocesser." säger Bertil Hult, chef Skandia Nordic.

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi förvaltar mer än 600 miljarder åt våra 2 miljoner kunder och låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning och samtidigt bygger ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se