Eva Andersson blir ny HR-direktör för Skandia Nordic

Pressmeddelande 20071031

Eva Andersson, har anställts som HR-direktör för Skandia Nordic. Hon kommer att ingå i Norden-ledningen och rapportera direkt till Bertil Hult, chef Skandia Nordic.

Eva Andersson tillträder tjänsten i månadsskiftet januari/februari 2008. Hon kommer närmast från Astra Zeneca, där hon sedan 2001 haft ledande befattningar inom Human Resources.

"Jag är mycket glad över att Eva kommer till oss på Skandia. Hon har mer än 15 års gedigen erfarenhet av HR, inte minst från företag som är verksamma internationellt. Hon är en erkänt duktig ledare och är van vid att driva förändringsprocesser." säger Bertil Hult, chef Skandia Nordic.

Skandia är ett ledande livbolag i Sverige. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i 160 år och har en stark tradition av produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar ett rikare liv för människor genom lösningar för pension, hälsa och sparande. Vi har 2 miljoner kunder, 2500 medarbetare och ett förvaltat kapital på cirka 600 miljarder kronor. Läs mer på www.skandia.se