Skandia och Storebrands gemensamma nordiska skadeförsäkringsverksamhet under bildande ("Newco") meddelar följande: För att undvika osäkerhet i marknaden vill Newco klarlägga att Newco inte deltar i diskussioner om förvärv avseende Trygg Hansa Försäkring AB. Newco arbetar sedan den 22 februari med att bilda det ledande nordiska skadeförsäkringsbolaget med verksamhet i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Det intensiva arbetet med att etablera Newco fortsätter helt enligt plan. Detta kommer att realisera betydande synergivinster. Eventuella frågor besvaras av: Birgitta Hammarström, presschef Skandia, 08-788 2755 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/20/19990520BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/20/19990520BIT00050/bit0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi förvaltar mer än 600 miljarder åt våra 2 miljoner kunder och låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning och samtidigt bygger ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se