Skandia och Storebrands gemensamma nordiska skadeförsäkringsverksamhet under bildande ("Newco") meddelar följande: För att undvika osäkerhet i marknaden vill Newco klarlägga att Newco inte deltar i diskussioner om förvärv avseende Trygg Hansa Försäkring AB. Newco arbetar sedan den 22 februari med att bilda det ledande nordiska skadeförsäkringsbolaget med verksamhet i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Det intensiva arbetet med att etablera Newco fortsätter helt enligt plan. Detta kommer att realisera betydande synergivinster. Eventuella frågor besvaras av: Birgitta Hammarström, presschef Skandia, 08-788 2755 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/20/19990520BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/20/19990520BIT00050/bit0002.pdf

Skandia är ett ledande livbolag i Sverige. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i 160 år och har en stark tradition av produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar ett rikare liv för människor genom lösningar för pension, hälsa och sparande. Vi har 2 miljoner kunder, 2500 medarbetare och ett förvaltat kapital på cirka 600 miljarder kronor. Läs mer på www.skandia.se